In this chapter-by-chapter guide, Professor Leo Damrosch of Harvard University helps you navigate the Decline and Fall's themes, structure, and lasting influence. Whether you've read the book before or never knew where to start, these 24 lectures are an authoritative study of a once-mighty empire - and the great book that became its classic eulogy and epitaph.