Emily's Wonder Lab
Glow Party
Curious about ultraviolet light, Emily and the crew mix up their own fluorescent paint; at-home experiment: lava lamp.
Walking on Oobleck
The kids learn the science behind non-Newtonian fluids, then they try to walk and dance across an ooey-gooey pool; at-home experiment: oobleck.
While outside, Emily and her scientists make colourful explosions with chemical reactions; at-home experiment: rainbow bubbles.
The kids learn about tornadoes and Emily shows them how to make one indoors; at-home experiment: tornado in a bottle.
A pool filled with glue helps the gang learn about cross-linking polymers; at-home experiment: meteorite slime.