Mikoto Ochiai (Akari Takaishi) is a female high school student who regularly gets high grades. But affairs of the heart have left her close to suicide. She attempted to make a love confession to the boy she loved, but the move backfired – and she has been left heartbroken. Utterly dejected, she heads up to the rooftop of the school and contemplates jumping off to her death. But when she gets there, she runs into Jin Haiba (Hashimoto Ryo), a young physics teacher. Most of the students consider Jin Haiba to be something of a walking joke. He is obviously a penniless slacker, and is also addicted to gambling. His life is going nowhere fast. But as she explains why she wants to die, he interjects by asking her if she would consider entering into a romance with him before she dies. She is unsure what to make of this strange suggestion. But when Jin Haiba intervenes to save her from a river, she begins to wonder if his proposal was actually heartfelt... This drama was based on a manga series by Sora. “Falling high school girl and Irresponsible teacher” is a 2023 Japanese drama series that was directed by Takahashi Natsuki.