First Romance
Many years ago, Yan Ke (Riley Wang) and Xiong Yi Fan (Wan Peng) were schoolmates. But back in her younger days, she never discovered that she had a secret admirer in Yan Ke, who kept his crush a secret and loved her from afar. Now things are very different for both of them, and Yan Ke is at college, where he is one of the most popular and well-loved students on campus. Dashing, sensitive, a hit among the female students, and unfailingly charming, he has also become a budding young pianist. However, deep down, he feels unfulfilled and lacking in purpose. When a bizarre set of circumstances leads his path to once again cross with Xiong Yi Fan, it is her turn to be smitten at first sight. Will love continue to evade them? Or could cupid finally unite this duo? This series was based on a novel of the same name, authored by Wei Mian Jun. “First Romance” is a 2020 Chinese drama series that was directed by Ding Pei.