Into the Wild: Colombia
Romeo And Julieta
This is the tale of Julieta, a golden dart frog who requires a mate to fertilise her eggs. To find her Romeo, she faces a daunting voyage through the forest.
From Colombia's high plains of the Páramo to its tropical forests, hummingbirds have evolved into an extraordinary number of species. Whether battling freezing rain or jungle predators, each mother must struggle to build a nest, protect her eggs.
The flat savannas of the Colombian Llanos are governed by seasonal extremes that push life to the brink. In this unforgiving arena, there are no second chances, and only creatures best adapted to their brutal extremes will make it through a year.