Former NYPD detective and forensic genius Lincoln Rhyme joins forces with intuitive young officer Amelia Sachs to crack the city's most confounding cases while racing to take down the notorious and enigmatic serial killer who brought them together.
Lincoln and the team hunt a serial killer who stages perfect murders by brilliantly framing suspects in what appear to be open-and-shut cases. The hunt hits home when one of Lincoln's closest friends is accused.