My Little Pony: Friendship Is Magic
Princess Celestia sends her star pupil, the bookish unicorn Twilight Sparkle, to Ponyville to improve her socialisation skills. Twilight quickly makes five new four-legged friends: Applejack, Rainbow Dash, Pinkie Pie, Fluttershy and Rarity.
It is up to Twilight and her new pony friends to help the Princess, but it will not be easy. Night Mare Moon challenges the ponies with individual obstacles they must overcome to find the Elements of Harmony before it is too late.
When Twilight Sparkle receives two tickets from Princess Celestia to the Grand Galloping Gala, all of her friends want to go... but who will she choose?
It's Applebuck season in Ponyville and a short-handed Applejack is determined to complete the harvest all by herself.
Pinkie Pie and Rainbow Dash play pranks on the other ponies. Dash's old friend Gilda the Griffon shows up too.
The arrival of Trixie, a boastful pony with magical skills, irritates the ponies in Ponyville who turn to Twilight to challenge her.