On April 19, 1995, America experienced the deadliest domestic terror attack in its history. Thirty years later, this series tells the story of that day, told only by those who lived through it: the people of Oklahoma. Across three episodes, extraordinary stories of survival and heartache unfold alongside a nationwide search for justice.
Explosion
April 19, 1995, begins like any other day in Oklahoma City until a bomb explodes outside a federal building. Oklahomans are plunged into chaos, and first responders race against the clock to save those trapped inside. Meanwhile, the media searches for answers, and the FBI begins what will become one of their biggest investigations.
Reports of a second explosive cause mass panic and an evacuation is ordered. Fighting their instincts, first responders must leave survivors trapped and fearing for their lives. The country questions who would strike a federal building in the heartland as the FBI launches a nationwide search to find those responsible for the worst domestic terrorist attack in American history.
President Clinton arrives in Oklahoma as grieving families come together to remember those they have lost. The nation grapples with the reality that the bomber is an American veteran who shows no remorse. As the trial begins, the government seeks the death penalty for the worst domestic terrorist attack in U.S. history.