Residential Complex
Tired of living in their cramped apartment, Nana Igarashi (Kyoko Fukada) and her husband Daiki (Kenichi Matsuyama) decide to move to a cooperative house. With a much more spacious place to call home, the scuba instructor and her salaryman agree there couldn’t be a better time to start growing their little family. But having a baby isn’t as easy as it seems, especially not when they share space with such interesting neighbors. Sharing the co-op with the Igarashis, the Komiyamas appear to be a happy, well-to-do family, but the truth couldn’t be more opposite. With Shinichiro (Toru Nomaguchi) out of work and Miyuki’s (Sei Matobu) spending habits out of control, the couple face a growing number of problems. But they’re not the only residents with issues. Not yet married, Ryoji (Hiroyuki Hirayama) and Chihiro (Maryjun Takahashi) have plans to spend a beautiful life together, but when Ryoji’s ex-wife passes, his estranged son must move in with them. Never expecting a child to enter their lives, Chihiro has a lot of adjusting to do if their impending marriage is ever going to work. Meanwhile, the co-op’s last couple faces problems of their own. Having spent his entire life living in the closet, Wataru (Hidekazu Mashima) has no plans of changing anytime soon. The polar opposite, Saku (Takumi Kitamura) wants nothing more than to live his life loud and proud, enjoying his life with Wataru to the fullest. But how can he do that when his partner refuses to acknowledge their relationship in public? With each resident family dealing with their own set of life-changing issues, can Nana and Daiki find a way to help others while simultaneously working on their own problems? Or will the strain of living such a complicated life prove to be too much? Based on an original story written by Mayumi Nakatani, “Residential Complex” is a 2018 family life drama directed by Aizawa Hideyuki.