Richard Hammond's Big
Richard Hammond explores some of the biggest and most prominent structures and discusses how these engineering marvels were conceptualised and created.
World Biggest Car Factory
Richard explores Volkswagen’s giant car plant in Wolfsburg, Germany. He checks out its futuristic technology and discovers how this mega-factory works!
Super Galaxy Plane
Richard takes flight aboard the US Air Force’s biggest cargo plane: The C-5M Super Galaxy. Climbing inside its inner workings he learns why it’s a record breaker.
Richard explores one of the world’s biggest man-made engineering projects: the Kölnbrein Dam, which can hold back an incredible 200 million tonnes of water!
Richard joins the crew of one of the biggest moving objects on earth, the Marie Maersk container ship, on her continuous 28,000-mile voyage from Asia to Europe.
Richard ventures 2km beneath the Alps into the world’s longest underground railway connection, the Brenner Base Tunnel, riding some giant machines!
Richard explores the huge Tottenham Hotspur Football Stadium in London. He explores a pitch that splits and rolls away and takes a terrifying walk on the stadium roof!