Scouted
Making it in the modelling industry is not easy, but it might be entertaining to watch people try. `Scouted' gives viewers a look at the process from the time a model is discovered to when she (hopefully) hits the big time. In this docuseries, local model scouts from Houston, Salt Lake City, San Francisco and Richmond, Va., scour nearby locations - including sorority houses, rodeos and fast-food restaurants - in search of women who they feel have what it takes to become professional models. Some of the models profiled get whisked off to Milan, Paris or London while others don't make it out of their small towns.
Gillian and Jennifer
After being scouted in Dallas, Gillian worries about leaving her dad behind as he battles cancer. Jennifer's overbearing mum-ager may keep her from reaching her modelling dreams.
Bar Refaeli offers advice to Valenteen, a model with an opinion on everything. Paige scouts Kelsie in a car park, a girl with a troubled past looking for a second chance.
Nicole lets Kristen in on a secret, potentially putting her modelling career in jeopardy. While scouting at the mall, Erin finds a fresh face, perfect to be sent to NYC.
Model scout Stacie is surprised to find out that her new discovery has a twin sister. Jillian has huge potential, but she worries about moving away from her boyfriend.
Cheyann, a small-town beauty, suffers from a lack of confidence. Gina's unique features get her a ticket to NYC, but she struggles to leave her family behind in Utah.
Lindsay's religious upbringing clashes with the edgy lifestyle of a high fashion model. Amber must decide what she can live without: her boyfriend or a modelling career.