Song of the Samurai
Follows the Shinsengumi samurai corps during late-Edo period Kyoto. Centred on former street brawler Toshizo Hijikata and his brotherhood with Kondo Isami and Okita Soji as loyalty, betrayal, and war test them.
The murder of a young member pushes Nagakura toward execution; as Kondo sacrifices his pride to save his comrade, a betrayal comes to light.
Outnumbered, Yamanami devises a plan; Harada continues to resist, buying time and enabling a counterattack.
Serizawa's violence escalates as Hijikata confronts his rival, leading to a final confrontation.
The unit charges headlong into the fray. As comrades fall in an attempt to clear the path, a wounded Hijikata entrusts their future to the prodigy, Okita.
Okita defeats Serizawa in a final showdown. As the age of swords ends, a new power, Shinsaku Takasugi, emerges before Hijikata and his brothers.