Designed to shine a light on the American frontier, The American West: History, Myth, and Legacy reveals the grit and grandeur of an epic period in U.S. history. In 24 lectures, award-winning Professor Patrick N. Allitt uncovers new historical angles on everything from the last stand at the Alamo to the Oregon Trail to the creation of America's first national parks.