The Shield
In the morally ambiguous world of The Shield, the line between good and bad is crossed every day as the members of the elite Strike Team unit, led by Detective Vic Mackey, deliver their own brand of justice to the criminal element in Farmington.
A politically ambitious LAPD captain comes up against a streetwise detective who isn't above bending the rules in his effort to fight crime as he enriches himself and his men.
Our Gang
Following the shooting death of a police department informant, Aceveda turns up the heat in is investigation of Mackey and his Strike Team.
Vic imprisons a basketball star to influence the outcome of an upcoming game; Dutch and Claudette nab a egotistical rapist out to impregnate as many women as possible.
As Dutch's theory about a serial killer preying on prostitutes proves true, he convinces Aceveda to launch an all out effort to find him before he strikes again; Julien decides to bring down Vic for stealing drugs.