Understanding the Quantum World
Explore the principles and paradoxes of quantum mechanics with exceptional rigor and clarity-and using minimal mathematics-in 24 episodes. With the guidance of Professor Erica W. Carlson, you’ll get a fundamental understanding of major breakthroughs in the field (and who made them), experiments that demonstrate quantum phenomena, and quantum theory’s many applications and insights.