Struggling with writer's block while up against a deadline, Val leans on her friends for support and meets a charming new man.
Inspired, Val works on the first draft of her erotic novel and receives feedback; Adri starts a new job; Lola feels frustrated with Sergio.
As tension builds between Val and Adri, she goes with Victor to an art exhibition. Carmen tours a new apartment with an intriguing landlord.
Adri is introduced to Victor; Nerea enjoys meeting a group of women; at Lola's big trap party, conflict arises between Val and her friends.
Val heads to Valencia to celebrate her mother's birthday and clear her head after Lola's party, but her trip takes an unexpected turn.
Lola's revelation causes conflict; an energized Val meets with her editor again. Issues arise at Nerea's feminist collective.