When We Left Earth: The NASA Missions
Discovery Channel chronicles the first 50 years of space travel - from the first Mercury flights through the Gemini program to the Apollo moon landings, the Space Shuttle, and the construction of the International Space Station - with this dazzling six-hour documentary. The programme incorporates interviews with eyewitnesses (astronauts John Glenn and Neil Armstrong among them) and original NASA mission footage that has been transferred to high-definition clarity. Actor Gary Sinise, who portrayed astronaut Ken Mattingly in `Apollo 13', narrates.
Project Mercury: Ordinary Supermen
Mercury astronauts and engineers figure out how to launch a man into space on top of an intercontinental ballistic missile.
NASA rebounds from the Apollo 1 tragedy with missions into deep space and to the moon.