Your Home Made Perfect
Andy and Esther
Andy and Esther have lived in their three-bedroom house in Stirling, Scotland for almost four years. The couple love where they live, but with three small children their house is cramped and no longer works for family life.
James and Vicky
James and Vicky have lived in their 1970s detached house in Kent for five years with their two young children. Bought for the large garden, they have since discovered the house is completely impractical for family life.
Suzanne and Danny have wildly differing views on how to improve their cramped 1960s bungalow in Bedfordshire. With three children and only two usable bedrooms, they urgently need help, but while Suzanne wants style, Danny is fixated on storage.
In 2015 Becky and Cris moved from a small cottage to a four-bedroom 1960s house in Wiltshire. A family of keen musicians, they hoped a large reception room would give them the opportunity to play their instruments together.
Helen and Rob live in a Victorian terraced house in St Albans. When they bought it five years ago it needed a lot of work. They've put all their energy into renovating the entrance and the front room, but the back of the house remains a mishmash of tiny and unpractical rooms.