The Fault in Our Stars
Hazel Grace Lancaster, a 16-year-old cancer patient, meets and falls in love with Gus Waters, a similarly afflicted teen from her cancer support group. Hazel feels that Gus really understands her. They both share the same acerbic wit and a love of books, especially Grace's touchstone, "An Imperial Affliction" by Peter Van Houten. When Gus scores an invitation to meet the reclusive author, he and Hazel embark on the adventure of their brief lives.