The Fog of War
Former corporate whiz kid Robert McNamara was the controversial Secretary of Defense in the Kennedy and Johnson administrations, during the height of the Vietnam War. This Academy Award-winning documentary, augmented by archival footage, gives the conflicted McNamara a platform on which he attempts to confront his and the U.S. government's actions in Southeast Asia in light of the horrors of modern warfare, the end of ideology and the punitive judgment of history.