The Silence of the Lambs
Jodie Foster stars as Clarice Starling, a top student at the FBI's training academy. Jack Crawford (Scott Glenn) wants Clarice to interview Dr. Hannibal Lecter (Anthony Hopkins), a brilliant psychiatrist who is also a violent psychopath, serving life behind bars for various acts of murder and cannibalism. Crawford believes that Lecter may have insight into a case and that Starling, as an attractive young woman, may be just the bait to draw him out.