The Return of a Man Called Horse
In this sequel to A Man Called Horse, Lord John Morgan (Richard Harris) returns to the American West after feeling out of place in England. When he finds his Sioux friends who adopted him as one of their own, Morgan learns that white fur-trappers are murdering the Sioux and forcing them from their ancestral lands. While the Sioux initially believe that divine intervention will save their tribe, Morgan convinces them that the only way to regain their land is to fight back.