Kill or Be Killed
S2, E5: Mason reveals more about the Lockwood family curse to Tyler, while Stefan and Damon clash over how to deal with the werewolf. Elena tries to prevent Jeremy from getting involved, but he makes an effort to hang out with Tyler. Elsewhere, Mason gives Sheriff Forbes some startling information which leads to a night of terror, confessions and heartbreak.