The Real Exodus?
S1, E3: The Exodus. The greatest story in the Old Testament. On the way to the Promised Land, Moses delivers the Ten Commandments on Mount Sinai. Many scholars believe they fled South East and that Mount Sinai is a mountain on the Sinai Peninsula. But there is one man who thinks otherwise. He is Sir Colin Humphreys, a world renowned Professor of Physics at Cambridge University. He traces a new Exodus route, to the Arabian desert. He believes that Mount Sinai is no ordinary mountain. Incredibly, he finds that the real Mountain of God is called Mount Bedr, an active volcano in the wilderness of Saudi Arabia.