You're Undead to Me
S1, E5: Elena's relationship with Stefan is already going through a rocky patch when she discovers some shocking stories about his past. Damon grows weaker as his imprisonment continues, and he tries to use Caroline to escape. Elsewhere, Bonnie's special powers manifest themselves, leaving her scared and confused, and Logan uses Aunt Jenna to further his secret agenda.