Dorian Gray
When a naïve young Dorian arrives in Victorian London, he is swept into a social whirlwind by the charismatic Lord Wotton, who introduces Dorian to the pleasures of the city. Henry's friend Basil Hallward paints a portrait of Dorian to capture the full power of his youthful beauty. When the portrait is unveiled, Dorian makes a flippant pledge that he would give anything to stay as he is in the picture, even if it meant his soul.