The Ramones - Rock Legends
A group of "brothers" from Forest Hills, Queens, the Ramones helped invent punk rock by mastering a simple but extremely effective sound — a combination of speedy grooves, sing-along tunes and deadpan lyrics that achieved a kind of boneheaded genius. The sound influenced thousands of bands, and proved so durable that the Ramones more or less stuck to it for their entire career.