CHIVAS: El Rebaño Sagrado
A chronicle of one unforgettable season with Mexico's homegrown football club, the Chivas of Guadalajara, as it attempts to resurrect its legendary franchise from the ashes of five losing seasons.
"A New Hope"
After the tragic death of Chivas's renowned owner, Jorge Vergara, his son Amaury succeeds him and completely re-engineers the team by hiring a new roster of players. Expectations soar, and the team sets its sights on an elusive 13th championship.
After a string of losses, scandals and feuds, new owner Amaury Vergara revives one of his late father's oldest traditions. Soon thereafter, early reports of a global pandemic begin to swirl.
Chivas face their crosstown rivals, Atlas, in an epic showdown, and their goal of returning to the playoffs comes within reach, until Covid threatens everything.