A group of students at East High stages a performance of "High School Musical" for the winter theatre production, only to realise that there is as much drama that happens offstage as there is onstage.
The Auditions
Ricky decides to audition for East High's fall musical in an effort to rekindle his relationship with his ex-girlfriend Nini.
The Read-Through
E.J. is jealous after losing the leading role of Troy to Ricky; Miss Jenn tells the conflicted leading lady, Nini, to "trust the process."
Miss Jenn has a girls' night out with Kourtney and Nini to help shake off the boy drama; the rest of the theatre kids attend the East High Homecoming dance, where Carlos learns to dance like everyone's watching.