1970s: The Vanguard of Struggle
S1, E3: Archival footage; personal testimonies and interviews show how the 1970s helped forge a national movement; from the first Gay Pride march, to the rise of artists like filmmaker Barbara Hammer and poet Audre Lorde; opposition from the religious right.