Hero or Villain: The Prosecution of Julian Assange
Julian Assange is one of the most influential figures to emerge this century. The Australian born founder of WikiLeaks has harnessed the technology of the digital age to unleash an information war against governments and corporations. Now facing extradition to the US on espionage charges and with his legal fight in full swing, Assange supporters, even some of his critics, warn his prosecution marks a very dangerous chapter for freedom of speech and the public’s right to know.This documentary investigates the momentous events that have led to this moment and what emerges is a picture of a polarising figure lauded and dismissed as a hero and a villain.