Sting: The Last Ship - Live At the Public Theater
In an intimate evening of music and storytelling filmed on Sting’s birthday during a run of benefit concerts at The Public Theater in New York City, “The Last Ship” features Sting joined by 14 musicians performing original songs from his critically acclaimed album and Broadway musical of the same name. Inspired by his childhood experiences, “The Last Ship,” is set in the seafaring community of Wallsend in the North East of England where Sting was born and raised and marks his Broadway debut as a composer. Against a backdrop of evocative visual projections, this captivating live performance takes us on a journey of love, loss, redemption, and self-discovery, offering an inside look at the story behind “The Last Ship.”