No Crossover: The Trial of Allen Iverson
On Valentine's Day 1993, 17-year-old Bethel High School basketball star Allen Iverson was bowling in Hampton, Va., with five high school friends. It was supposed to be an ordinary evening, but it became a night that defined Iverson's young life. A quarrel soon erupted into a brawl pitting Iverson's young black friends against a group of white patrons. The fallout from the fight and the handling of the subsequent trial landed the teenager -- considered by some the nation's best high school athlete -- in jail and sharply divided the city along racial lines. Oscar nominee Steve James ("Hoop Dreams") returns to his hometown of Hampton, where he once played basketball, to take a personal look at this still-disputed incident and examine its impact on Iverson and the shared community.