Stax: Soulsville, U.S.A.
In the 1960s, Memphis, Tenn., a set of interracial collaborators make music on their own terms, forming Stax Records, one of America's most influential creators of Black music.
Stax promotions director Al Bell steps up to save the company after the death of Otis Redding and the Atlantic Records merger; Stax puts its efforts behind Isaac Hayes, who receives awards for his work.
In the 1970s, a booming Stax expands to Los Angeles and gives back to the black community with the benefit concert "Wattstax," but when their bank goes under and the company faces other legal setbacks, Stax prepares to shutter its doors.