Crossroads
Eugene Martone (Ralph Macchio) struggles with the devil and his destiny when he goes down to the CROSSROADS in this contemporary drama. With a potent blend of adventure, romance and music, the film takes gifted young guitarist Martone into a dangerous and challenging new world. Obsessed with unlocking the mysteries of the blues, the fledgling musician finds cantankerous Willie Brown (Joe Seneca), a master of the blues harmonica, and frees him from prison. The unlikely duo hoboes from New York to Mississippi as Martone searches for fame and Brown tries to break a contract he signed years ago with the devil. Enroute, Martone meets and falls for sexy runaway Frances (Jami Gertz). With a rich mixture of Delta blues and driving rock produced by Ry Cooder, the film takes Martone and Brown on an intense odyssey that leads them to a dramatic climax at the CROSSROADS.