The Last Waltz
Seventeen years after joining forces as the backing band for rockabilly cult hero Ronnie Hawkins, Canadian roots rockers The Band call it quits with a lavish farewell show at San Francisco's Winterland Ballroom on Nov. 25, 1976. Filmed by Martin Scorsese, this documentary features standout performances by rock legends such as Bob Dylan, Van Morrison, Eric Clapton, Joni Mitchell and Muddy Waters, as well as interviews tracing the group's history and discussing road life.