The Life I Love– The Pianist Menahem Pressler
A portrait by Grete Liffers. The music world knows Menahem Pressler for more than half a century and for his famous Beaux Arts Trio. He was the heart of this ensemble and when in 2008 the trio decided to separate, it was not the end for Menahem Pressler – in fact it was the restart of a memorable solo career. In 2013, the 90-year-old grand seigneur of the piano gave his long overdue debut with the Berliner Philharmoniker. In this portrait the audience can gain deep insights into the life of Menahem Pressler – from new recorded talks, excerpts from one of his Master Classes, to interviews with artists like Daniel Harding, Quatuor Ébène, Leonidas Kavakos and Daniel Hope.