Calleja en el Espacio
Jesús Calleja sets out on the greatest adventure of his life as he prepares to go to space on Blue Origin's New Shepard rocket; he shares every step of his journey as he gets ready to launch from Texas.
Jesús talks about his family, the origins of his interest in space and his tireless life as an explorer; he also delves into the space exploration initiatives in Spain and heads to the island of La Palma with Pedro Duque.
Jesús immerses himself in the search for information about his spaceflight as he looks into the sensations he will experience, the challenges his body will face and the possible dangers; he shares his fears and how this journey will change his life.
Jesus and a selection of experts explain the true meaning of this mission and what it has meant for Jesus to see the Earth from space. We delve into concepts such as the perspective effect, the psychological change experienced by those who have travelled into space.