George Carlin's American Dream
In the 1960s, young George Carlin cuts his teeth in comedy but stifles his rebellious instincts to achieve mainstream success; as the counterculture emerges, Carlin reinvents himself, delighting 1970s audiences with legendary sets.
After a slump in the '80s, Carlin comes back with a vengeance, reaching new heights and new audiences with another reinvention that highlights his prescient political commentary and sharply honed observations about the state of America and the world.