Sakuta Azusagawa, a second-year high school student, encounters Mai Sakurajima, a famous actress, in a library wearing a bunny suit, and discovers that no one else there is able to see her, even when she stands right in front of them.
Sakuta's elation at Mai's agreement to date him collapses when he wakes up to find himself reliving the fateful day over and over; at Futaba's suggestion, Sakuta searches the school for the student causing the repetition.
A boy asks Tomoe out on a date, but she wants to refuse because one of her friends happens to have a crush on him; Tomoe comes up with an excuse, but it involves reinforcing the existing rumor that Sakuta is her boyfriend.