Red Carpet Survival
Alessia Marcuzzi, the head of the bodyguard agency, explains the rules of the game to the three teams of comedians; each team must escort a VIP along the red carpet without letting them step off it.
The second team, composed of Awed, Ginevra Fenyes and Pierluca Mariti, must escort a VIP along the red carpet; will they succeed in getting past dancing dinosaurs, giant balls and pesky haters? The first team observes their rivals.
The last team, composed of Michela Giraud, Francesco Arienzo and Gabriele Vagnato, escorts Valeria Marini along the red carpet. They discover which two teams completed the red carpet in the shortest time.
The two best teams tackle the red carpet, but with two different VIPs, Melissa Satta and Giulia De Lellis; the team that takes the shortest time to cover it will be crowned the winner of the first edition.