Mobile Suit Gundam: Iron-Blooded Orphans Barbatos
S1, E2: The adults of CGS flee in the face of Gjallarhorn's attack, using Mikazuki and the other children as decoys. Gathering the children who have been left behind, Orga decides to fight back against Gjallarhorn, and puts a certain plan into motion.