Faith Is To Be Fearless 1972-1999
S1, E2: Portal 2 explores Shorter's struggle with trauma and addiction. He discovers Buddhism. He and Joseph Zawinul form the popular jazz rock group Weather Report and become pioneers of the jazz rock movement. Shorter collaborates with Milton Nascimentos, Joni Mitchell, and Herbie Hancock, marking this era as the most commercially successful period of his career.