When Teruaki Nakamura transfers to laid-back Okinawa, he falls for the lively Kyan-san—but her dialect is a complete mystery to him. With Higa-san translating, Teru’s misunderstanding-filled island life takes off.
The Girl I Like Speaks in Uchinaaguchi
Nakamura Teruaki has moved south to Okinawa from Tokyo and fallen in love with a local girl; there's just one problem, though: her Okinawan dialect is so thick that he can't understand a word she says!
Teruaki is excited for the big class beach party, but he's the only one who wants to swim.
Teruaki learns more about Okinawan traditions, goes to a festival and sneaks off somewhere naughty?!