All Things Bakelite: The Age of Plastic
In 1907, chemist Leo Baekeland changed the world forever. History and science come alive in this provocative film about the first plastic and its inventor. Reenactments, archival images, interviews with experts and satirical songs capture both the wonder and curse of plastic. The film celebrates Baekeland's genius, Bakelite and other plastics; and confronts plastic pollution. Bold, honest, funny.