T1 E1: Queen Dowager Cheonchu wishes her own son to become the next crown prince. However, Mokjong is not happy with how Kim Chi Yang, the Right Senior Executive, and Queen Dowager are trying to take over his place as he is determined to succeed the throne to King Taejo's descendant. Therefore, Mokjong is about to summon Prince Daeryangwon back to the palace, while Kim Chi Yang and Queen Dowager secretly send assassins to murder him.