The Boy in the Striped Pajamas
From the acclaimed novel, comes a unique perspective on how prejudice, hatred and violence affect innocent people, particularly children, during wartime. A forbidden friendship forms between Bruno, the son of a Nazi commandant, and Schmuel, a Jewish boy held captive in a concentration camp. Though separated physically by a barbed wire fence, their lives become inescapably intertwined. Starring Vera Farmiga as Bruno's mother, in a BAFTA award winning performance (Best Actress, 2008).