Descending the Mountain
The documentary Descending the Mountain takes us on a journey of mystical revelations experienced through meditation and psilocybin. To understand how psychedelics reveal the nature of consciousness, psychiatrist Franz and Zen master Vanja lead experienced meditators - who have never taken psychedelics before - through a groundbreaking scientific experiment.