S1, A4: In de jaren 80 kreeg New York te maken met een toename van het aantal LHBTQ+-mensen in het centrum van Manhattan en de opkomst van de drag ball-cultuur. Beiden werden gestimuleerd door de seksuele revolutie van de jaren 70 en de opkomst van het Gay Liberation Front. Tegelijkertijd verwoestte de aidsepidemie de homogemeenschap omdat Ronald Reagan en zijn Moral Majority weigerden in te grijpen.