S1, E1: Georg Trotter, a former football player, has been a lifelong advocate of clean football. Highly feared as a doping hunter, the football industry named him "Bloodhound." But there isn't much left of the feared "Bloodhound." A car accident ten years ago drastically changed his life: His wife Diana has been confined to a wheelchair ever since, and the couple lost their son Ben. Meanwhile, disillusioned, he works as a doctor in a middle-class hospital in Liverpool, where he performs routine operations. He now does doping tests for the regional leagues, never moving far from his wife, Diana Trotter, who was a talented and successful investigative journalist before the stroke of fate. Nowadays, she masks her grief and bitterness with red wine and cynicism. An invitation to Austria from Andreas Müller, a former teammate and good friend of Georg's, comes as a surprise and yet at the right time. In the Austrian mountains, he is to manage a state-of-the-art sports clinic called "Clinic Performance." Georg is unsure, but the clinic's investors want him as a head doctor. They want "the Bloodhound," who will help them in their crusade for clean football. Diana and Georg are skeptical but accept it out of desperation for a fresh start. A series of interlinked events begin around the couple. Georg confronts his past. He decides to look into his accident when Jeremy Hall, a former colleague, reveals that the fatal car accident was a targeted attack on him and his family. While Georg struggles with whether to share his new knowledge with Diana, the seriously ill Jeremy Hall gets suspiciously murdered in Liverpool.